Transfer Gimnazial Franceză
Această pagină oferă o prezentare clară a capitolelor și lecțiilor considerate asimilate, necesare pentru transferul elevilor către specializarea Franceză.
Informațiile sunt structurate pentru a evidenția conținutul deja parcurs și echivalările relevante, facilitând procesul de evaluare și integrare în noua secție.
Examen de diferență clasa a V-a Intensiv
Conținuturi:
• A saluta și a răspunde la salut
• A se prezenta/ a prezenta pe cineva
• A a identifica/ localiza/ descrie elemente din universul familiar
• A invita/ a accepta/ a refuza o inivitație
• A identifica informații cheie din texte autentice simple
• A redacta o scrisoare amicală, un mesaj electronic de invitație/ răspuns la o invitație (formule tipice pentru fiecare tip de document)
• Conținuturi gramaticale
• Indicativul prezent al verbelor de grupa I ; être, avoir ;
• Articolul hotarât, nehotărât, partitiv
• Numeralul 1-30;
• Adjectival calificativ (beau, belle, nouveau, nouvelle)
• Adjectivul posesiv (mes, tes, ses, notre, votre, leur)
• Adverbul de cantitate (peu, beaucoup)
• Adverbul interogativ (où ?, quand ?, combien ?, pourquoi ?)
Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr 5003 / 02.122014 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 - Clasele a III-a – a IV-a.
Bibliografie/ sitografie:
Desfășurarea examenului:
o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
o Compunere (scrisoare amicală)
o Exercițiul 1: prezentare
o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă ( pasiuni, a descrie casa, familia, școala, orașul, etc.)
Examen de diferență clasa a VI-a Intensiv
Conținuturi:
• A cere și a oferi informații
• A descrie persoane, locuri
• A exprima preferințe
• A invita
• A relata la timpul prezent
• A redacta o scrisoare amicală, un mesaj electronic de invitație/ răspuns la o invitație (formule tipice pentru fiecare tip de document)
• Conținuturi gramaticale
• Indicativul prezent al verbelor regulate de grupa I și a II-a și a câtorva verbe neregulate vouloir, pouvoir, faire, mettre, aller ;
• condiționalul prezent ca expresie a politeții (je voudrais, j aimerais)
• Articolul hotarât, nehotărât, partitiv
• Numeralul 1-100;
• Adjectival calificativ : acordul adjectivului la feminin/ plural
• Adjectivul posesiv
• Interogația
Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr 3393 / 28.02.2017 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 – studiu intensiv Clasele a V-a – a VIII-a.
Bibliografie/ sitografie:
Desfășurarea examenului:
o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
o Compunere (scrisoare amicală)
o Exercițiul 1: prezentare
o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă ( pasiuni, a descrie casa, familia, animalul de companie, școala, orașul, etc.)
Examen de diferență clasa a VII-a Intensiv
Conținuturi:
Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr 3393 / 28.02.2017 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 – studiu intensiv Clasele a V-a – a VIII-a.
Bibliografie/ sitografie:
Desfășurarea examenului:
o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
o Compunere (scrisoare amicală)
o Exercițiul 1: prezentare
o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă ( pasiuni, a descrie casa, familia, animalul de companie, școala, orașul, o zi obișnuită, o sărbătoare, etc.)
Examenul de diferență clasa a VIII-a Intensiv
Conținuturi:
Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3393 / 28.02.2017 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 - studiu intensiv Clasele a V-a – a VIII-a.
Bibliografie/ sitografie:
Desfășurarea examenului:
o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
o Compunere (scrisoare amicală)
o Exercițiul 1: prezentare
o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă (o vacanță, pasiuni, a descrie casa, familia, școala, etc.)