Transfer Gimnazial Franceză

Această pagină oferă o prezentare clară a capitolelor și lecțiilor considerate asimilate, necesare pentru transferul elevilor către specializarea Franceză.

Informațiile sunt structurate pentru a evidenția conținutul deja parcurs și echivalările relevante, facilitând procesul de evaluare și integrare în noua secție.

Clasa V
Examen de  diferență clasa a V-a Intensiv
Conținuturi:

• A saluta și a răspunde la salut  

• A se prezenta/ a prezenta pe cineva 

• A a identifica/ localiza/ descrie elemente din universul familiar 

• A  invita/ a accepta/ a refuza o inivitație 

• A identifica informații cheie din texte autentice simple  

• A redacta o scrisoare amicală, un mesaj electronic de invitație/ răspuns la o invitație (formule tipice pentru fiecare tip de document)  

• Conținuturi gramaticale  

• Indicativul prezent al verbelor de grupa I ; être, avoir ;  

• Articolul hotarât, nehotărât, partitiv 

• Numeralul 1-30; 

• Adjectival calificativ (beau, belle, nouveau, nouvelle) 

• Adjectivul posesiv (mes, tes, ses, notre, votre, leur) 

• Adverbul de cantitate (peu, beaucoup) 

• Adverbul  interogativ (où ?, quand ?, combien ?, pourquoi ?) 

 Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr 5003 / 02.122014 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 - Clasele a III-a – a IV-a. 

Bibliografie/ sitografie:
Desfășurarea examenului:
  • PROBA SCRISĂ:
    o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
    o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
    o Compunere (scrisoare amicală)
  • PROBA ORALĂ:
    o Exercițiul 1: prezentare
    o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă ( pasiuni, a descrie casa, familia, școala, orașul, etc.)
  • Clasa VI
    Examen de  diferență clasa a VI-a Intensiv
    Conținuturi:

    • A cere și a oferi informații  

    • A descrie persoane, locuri 

    • A exprima preferințe 

    • A  invita 

    • A relata la timpul prezent 

    • A redacta o scrisoare amicală, un mesaj electronic de invitație/ răspuns la o invitație (formule tipice pentru fiecare tip de document)  

    • Conținuturi gramaticale  

    • Indicativul prezent al verbelor regulate de grupa I și a II-a și a câtorva verbe neregulate vouloir, pouvoir, faire, mettre, aller ;  

    • condiționalul prezent  ca expresie a politeții (je voudrais, j aimerais) 

    • Articolul hotarât, nehotărât, partitiv 

    • Numeralul 1-100; 

    • Adjectival calificativ : acordul adjectivului la feminin/ plural 

    • Adjectivul posesiv  

    • Interogația 

     Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr 3393 / 28.02.2017 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 – studiu  intensiv Clasele a V-a – a VIII-a.

    Bibliografie/ sitografie:
    Desfășurarea examenului:
  • PROBA SCRISĂ:
    o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
    o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
    o Compunere (scrisoare amicală)
  • PROBA ORALĂ:
    o Exercițiul 1: prezentare
    o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă ( pasiuni, a descrie casa, familia, animalul de companie, școala, orașul, etc.)
  • Clasa VII
    Examen de  diferență clasa a VII-a Intensiv
    Conținuturi:

  • A exprima intenții 
  • A descrie persoane, activități 
  • A situa în timp 
  • A  participa la conversații pe subiecte cunoscute/ de interes 
  • A exprima acordul/ dezacordul 
  • A redacta o scrisoare amicală, un mesaj electronic de invitație/ răspuns la o invitație (formule tipice pentru fiecare tip de document)  
  • Conținuturi gramaticale  
  • Indicativul prezent al verbelor regulate de grupa I și a II-a și a câtorva verbe neregulate vouloir, pouvoir, faire, mettre, aller ;  
  • Viitorul simplu/ viitorul apropiat; 
  • Perfectul compus ; 
  • Pronumele complemente : COD/ COI ; 
  • Localizarea spațială : adverbe de loc frecvente (ici, là, près, loin) și prepoziții (sur, dans, devant); 
  •  Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr 3393 / 28.02.2017 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 – studiu  intensiv Clasele a V-a – a VIII-a. 

    Bibliografie/ sitografie:
    Desfășurarea examenului:
  • PROBA SCRISĂ:
    o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
    o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
    o Compunere (scrisoare amicală)
  • PROBA ORALĂ:
    o Exercițiul 1: prezentare
    o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă ( pasiuni, a descrie casa, familia, animalul de companie, școala, orașul, o zi obișnuită, o sărbătoare, etc.)
  • Clasa VIII
    Examenul de diferență clasa a VIII-a Intensiv
    Conținuturi:

  • A descrie idealuri, ambiții  
  • A relata o activitate (a vorbi despre vacanță)  
  • A exprima opinii personale  
  • A planifica (a vorbi despre proiecte de viitor)  
  • A identifica informații cheie din texte autentice de interes 
  • A redacta o scrisoare amicală, un mesaj electronic de invitație/ răspuns la o invitație (formule tipice pentru fiecare tip de document)  
  • Conținuturi gramaticale  
  • Indicativul prezent, viitorul simplu, perfectul compus, imperfectul  
  • Articolul hotarât, nehotărât, partitiv 
  • Pronumele relativ simplu  
  • Pronumele adverbial  
  • Gradele de comparație ale adjectivului  
  • Folosirea indicatorilor temporali (hier, aujourd’hui, demain, dans/ il y a trois jours etc.)  
  • Utilizarea articulatorilor : mais, parce que, donc 
  •  Conținuturi preluate din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3393 / 28.02.2017 MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE Programa şcolară pentru disciplina LIMBA MODERNA 1 - studiu intensiv Clasele a V-a – a VIII-a. 

    Bibliografie/ sitografie:
    Desfășurarea examenului:
  • PROBA SCRISĂ:
    o Text la prima vedere + rezolvarea unui chestionar
    o Exerciții de completare/ reconstituire / asociere
    o Compunere (scrisoare amicală)
  • PROBA ORALĂ:
    o Exercițiul 1: prezentare
    o Exercițiul 2: a vorbi despre o temă (o vacanță, pasiuni, a descrie casa, familia, școala, etc.)